S'anomenen Escoles Sostenibles (abans Agenda21) al pla d'acció dels anys 90 i principis del segle XXI que va ser aprovat a la Cimera de la Terra, l'any 1992, i que té com a objectiu aconseguir una plena integració de la dimensió ambiental en tots els camps de l'activitat per tal d'avançar cap a un desenvolupament més sostenible.

Les Escoles Sostenibles proposen, com a acció prioritària, ajudar les escoles a incloure en els seus plans d'estudis treballs relacionats amb el medi ambient. És en aquest marc on situem el Programa Escoles Verdes de la Generalitat de Catalunya i, paral·lelament, el programa Escoles Sostenibles de l'Ajuntament de Barcelona.

Més informació sobre el projecte

  • Web
    www.gencat.es/mediamb
  • Contacte
    escolessostenibles@bcn.cat

D'aquest programa, destaquem un doble objectiu:

  • Ajudar els centres en la seva ambientalització, és a dir, a incorporar la dimensió ambiental tant en la seva gestió com en el seu currículum.
  • Identificar, dins del conjunt del país, els centres compromesos en la pròpia millora ambiental i, per tant, en la del seu entorn.
El Col·legi Sagrada Família va signar l’octubre de 2004 el compromís de tota la Comunitat Educativa amb ESCOLES SOSTENIBLES, a nivell d’escola. Des del 2004 l’hem renovat insistint en alguns dels projectes i afegint-ne de nous.
  • Recollida selectiva del paper.
  • Potenciació de l’ús de materials reciclats en els treballs d’expressió plàstica.
  • Organització de la recollida de joguines en bon estat entre les famílies de l’escola, classificació i neteja, per a ser reutilitzades a les aules d’Educació Infantil.
  • Promoure la campanya “Zero alumini” per conscienciar els alumnes i les famílies de la conveniència d’utilitzar alternatives a aquest material per embolicar els esmorzars.
  • Progressar en la cultura de la Sostenibilitat a través de l’educació i la comunicació ambiental.
  • Col·locació de plafons informatius sobre temes d’actualitat mediambiental en els passadissos de l’escola.
  • Introducció i seguiment de l’hort escolar.